A cég munkabér esetében ilyenkor elkülönített számlán tartja az utolsó havi bért, amíg a közjegyző nem tájékoztat az illetékes örökösről, de nem bér jellegű kifizetésnél – ahol már nincs igénylő, aki megigényelje az ellátást – mi a helyes eljárás?
217/1997. (XII. 1.) Korm. rendelet 38. § (5) bekezdés alapján „a jogosult halála esetén a fel nem vett ellátás felvételét az Ebtv. 61. § (10) bekezdésében meghatározott személy kérheti. Ezen személyek pénzbeli ellátások, baleseti táppénz, valamint utazási költségtérítési támogatás iránti igényét úgy kell tekinteni, mintha azt az elhunyt maga nyújtotta volna be. A kérelmet a Központ által erre a célra rendszeresített és a hivatalos honlapján közzétett formanyomtatványon lehet benyújtani. A formanyomtatványon fel kell tüntetni az elhunyt személy nevét, társadalombiztosítási azonosító jelét, a halál időpontját, az igénylőnek az elhunyt személlyel fennállt rokonsági, hozzátartozói fokát, valamint az igénylő személy nevét, társadalombiztosítási azonosító jelét, születési helyét, idejét, anyja nevét, lakóhelyét és aláírását.”
Ebtv. 61. § (10) bekezdésében meghatározott személy: A jogosult halála esetén a fel nem vett ellátást a vele közös háztartásban együtt élt házastárs, gyermek, unoka, szülő, nagyszülő és testvér egymást követő sorrendben, ezek hiányában az örökös veheti fel a halál napjától vagy a hagyatéki végzés jogerőre emelkedése napjától számított egy éven belül.
Mindezek alapján a fel nem vett táppénzt az elhunyttal közös háztartásban élt feleség igényelheti a Magyar Államkincstár erre rendszeresített nyomtatványán.