Ez a tartalom 977 napja jelent meg, lehetséges, hogy az itt szereplő információk már nem aktuálisak.
Önnek válogatott legfrissebb tartalmainkat személyes kezdőlapján mindig elérheti.
A hazai vendéglátásban is folyamatosan növekvő igény van – de a COVID-19 megjelenése óta szinte kikerülhetetlen – az érintésmentes technológia alkalmazására, bevezetésére. Az érintésmentes technológia évek óta egyenletesen növekszik a szállodai piacon, elsősorban a maga kényelmével és képességével, hogy személyre szabja a vendég fogadásának és távozásának élményét.
A járványhelyzet hatására az érintésmentes technológia a kényelmi luxusból egészségügyi szükségletté vált.
Az érintésmentesség a hagyományos, recepciónál történő – sokszor sorbaállással járó – bejelentkezéshez képest a távolságtartás lehetőségét kínálja. Egy 2021-ben végzett kutatás arra kereste a választ, hogy a vendégek bizalmát mely technológiák alkalmazása növelné leginkább. A szakemberek számára nem meglepően, a válaszadók 41%-a az érintés nélküli technológiát, például az önkiszolgáló bejelentkezést és a digitális fizetési felületeket helyezte a lista élére. Ez a trend 2022-ben csak folytatódni, erősödni fog.
Az érintésmentes, önkiszolgáló bejelentkezési lehetőséget biztosító PMS alighanem nélkülözhetetlen azon szállodák számára, melyek sikert remélnek a járvány utáni időszakban. Az érintés nélküli technológia bevezetése a hagyományos recepciós pult mellett – vagy annak felváltásával – a vendégek számára választási lehetőséget biztosít a fogadás és elutazás élményében, hogy önmaguk végzik el a teljes mértékben érintésmentes szállodai bejelentkezést okostelefonjuk, illetve a hallban elhelyezett kioszk, vagy egy kedves, tablettel rendelkező alkalmazott segítségével.
A mobil bejelentkezés lehetővé teszi a vendégek számára, hogy bejelentkezzenek a szállodába és hozzájussanak szobájukhoz kevesebb, mint 60 másodpercen belül, míg az okos-kioszk használata a recepció kihagyásának lehetőségét biztosítja, és újragondolhatóvá teszi a szállodai hallt, mint a kapcsolattartás, étkezés és közösségi iroda területét úgy, hogy a higiénia és a társadalmi távolságtartás tökéletesen biztosított mind a vendégek, mind a személyzet számára. Az érintésmentes bejelentkezés képes értékes időt és erőforrásokat megtakarítani a kisebb szállodai munkaközösségek számára, hagyva, hogy a szállásadó mindössze 5 kattintás és 30 másodperc alatt bejelentkeztethesse a vendéget, annak tartózkodási helyétől függetlenül.
Az érintésmentes technológia azonban nem csak a bejelentkezés, kijelentkezés, a szobazár nyitása és a fizetés területén elvárt, hanem a vendégek tartózkodás alatti kiszolgálásában is.
A vendégek által letölthető applikációk lehetővé teszik, hogy kérdéseikre gyors választ kapjanak, hogy a szobai táblagépen keresztül kiválasszák és megrendeljék a szobaszervíztől a reggelit, ebédet, vacsorát, a concierge-től színházjegy beszerzését, városnézés intézését kérjék.
Tudjuk, hogy a személyre szabás kezdete az érintésmentes bejelentkezés: azok a szállodák, melyek egy-két nappal a vendég érkezését megelőzően célzott, automatizált ajánlatokat küldenek jobb szobákra és kényelmi szolgáltatásokra vonatkozóan közvetlenül a vendégek okostelefonjára, a bejelentkezés élményének birtokában személyre tudják szabni és emelni a vendég tartózkodásának élményét, és emellett, ennek hatására többletbevételre is szert tudnak tenni. Azok a szállodák, amelyek kialakítják a vendégek rendelkezésére álló kioszkokat, áttervezhetik a szállodai hallt, ezáltal bemutatva márkájuk hitvallását, esztétikáját és rendeltetését, bármit hozzáadhatnak a térhez az éttermektől és társalgóktól kezdve az interaktív művészeti installációkon át a pénzért értékesíthető közös munkaterekig.
De ez csak a kezdet: itt lép be a „dolgok internete”, mely egy olyan világot ígér, ahol a személyre szabható és összefüggő tárgyak és érintési pontok száma egyre csak nő.
A technológia alkalmazásában élén járó szállodák már szobai tableteket biztosítanak vendégeik részére, ami lehetővé teszi számukra, hogy mindent személyre szabjanak a hőszabályozótól és gépesített ablakrolótól kezdve a hangulatvilágításig és változatos szórakozásig. A felhő alapú PMS képes az összes ilyen érintési pontot egy széleskörű vendégprofillá egyesíteni, ami később információt tud szolgáltatni a szállodai személyzet és további technológiai platformok számára. A felhő alapú PMS az ügyfélkapcsolati menedzsertől kezdve, a mesterséges intelligenciával kiegészülve segítséget nyújthat a vendégek költési szokásainak és a szállodák jövőbeli bevételeinek előrejelzésében és optimalizálásában.
Az érintésmentes kiszolgálás, a napi/óránkénti foglalások, a fokozatos személyreszabás és a mindinkább összefüggő érintőpontok igénye a zökkenőmentesen rugalmas és méretre szabható felhőalapú és mobil PMS fontosságára mutat rá. Jelenleg ez egy olyan PMS-be való befektetést jelent, ami nem csak nyitott Alkalmazási Program Felületek felépítésére épül, hanem felhasználja az egyszerűsített és erőteljes webes visszahívásokat, hogy elősegítse a hatékony, pontos és közel valós idejű felületek közötti adatcserét. A jövőben azonban a szállodai PMS sokkal többre lesz képes, mint a szobák és szobaárak kezelése, egy olyan központi csomóponttá fog válni, ami személyre szabja (és jövedelmezővé teszi) a szálloda számtalan eszközét és vendég érintkezési pontját. Ebben az értelemben 2022 az átalakulás évének tekinthető: Az utazók elvárása több, mint egy eredményesen és jól üzemelő szálloda. Egy fokozott és intelligens vendégélményre vágynak, ami zökkenőmentesen elérhető és kifejezetten az ő egyedi igényeikre és elvárásaikra szabott.
Idén minden szálláshely-szolgáltatónak értesülnie kellett arról, hogy 2022. január elsejétől a magyarországi kereskedelmi- és magánszálláshelyek számára kötelezővé vált a szálláshely minősítése. Az új követelményrendszer már valóban mindenkit érint és mindenkire vonatkozik.
Próbálja ki az Adópraxist és a Digitális Adókommentárt két hétig teljesen díjmentesen és győződjön meg azok előnyeiről:
Az email címére elküldtük a megerősítő levelet amivel aktiválhatja a fiókját.
Rendelje meg az Adózási Módszertani Szemle és az adopraxis.hu digitális tudástár szolgáltatásunk!
Az Adózási Módszertani Szemle egy gyakorlatias megközelítésű online adószakmai havilap, amely átfogóan követi az adózás világának változásait. Minden nagyobb adónem és több fontos témakör állandó rovatot kapott: Áfa, SZJA, Társasági adó, TB és nyugdíj, járulékok és bérszámfejtés, Kisadók, Helyi adók, Számvitel és adózás összefüggései, Munkaügy és adózás összefüggései.
Az Adópraxis.hu egy folyamatosan frissülő digitális tudástár. Az oldalon megtalálja az aktuális és archív Adózási Módszertani Szemle lapszámokat, kérdéseket tehet fel szakértőinknek, olvashatja az adójogszabályokat és rendeleteket. Korlátlanul használhatja a Digitális Adókommentárt, valamint a szakmai videótárban megtekintheti az aktualitásokra fókuszáló legsikeresebb szakmai napjaink videofelvételeit.
Éves előfizetéséhez az alábbi szolgáltatások járnak még:
Adja meg az email címét, és küldünk egy levelet, amellyel megadhatja új jelszavát.
Tanácsadóink vonalainak foglaltsága esetén ügyfélszolgálatunk fogadja hívását. Szakértőink haladéktalanul, de legkésőbb hat munkaórán belül visszahívják. Szükség esetén ügyfélszolgálati kollégánkkal az Ön számára megfelelő időpontra kérhet visszahívást.
Gyorshírek és magyarázatok az adózási eljárásjog új szabályairól