Ez a tartalom 2001 napja jelent meg, lehetséges, hogy az itt szereplő információk már nem aktuálisak.
Önnek válogatott legfrissebb tartalmainkat személyes kezdőlapján mindig elérheti.

Január 9-én ismét Cégkapu szemináriumot tartunk - mindenki számára díjmentesen, online

2018. 12. 27.

Január elsején lejár a türelmi időszak: kizárólag a Cégkapun keresztül intézhetik elektronikusan adóügyeiket a NAV-nál a vállalkozások. Segítünk, hogy könnyebben tudja használni a rendszert: vegyen részt díjmentes online szemináriumunkon Ön is, 2019. január 9-én.

2019. január 1-jétől a vállalkozások az adóügyek elektronikus intézésére kizárólag Cégkaput használhatnak, ami alkalmazandó többek között a NAV-val való elektronikus kapcsolattartásra, a bevallások beküldésére, hivatalos dokumentumok letöltésére. 

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 2018. január 1-től kötelezővé tette a gazdálkodó szervezetek számára az állammal való elektronikus kapcsolattartást, melynek teljesítéséhez az állam a gazdálkodó szervezetek számára Cégkapu szolgáltatást biztosított. A Cégkapu megkönnyíti a szervezetek és az elektronikus ügyintézést biztosító szervek közötti kapcsolatfelvételt, hiszen minden kézbesítésre szánt küldemény a gazdálkodó szervezet által igényelt, biztonságos, hiteles tárhelyre érkezik. A cégkapu tulajdonképpen egy közös elektronikus postafiók, amelyen a megfelelő jogosultsággal rendelkező felhasználók hozzáférhetnek a cég elektronikus úton továbbított hivatalos küldeményeihez.

A jogszabály 2018. december 31-ig tartó átmeneti időszakot hirdetett, amely idő alatt a cégek még választhattak, hogy a régi ügyfélkapus tárhelyén keresztül kommunikálnak az adóhatósággal. 

Január elsejétől azonban nincs több türelmi idő, minden gazdálkodó szervezetnek kötelező a Cégkapu használata, a NAV a küldeményeit kizárólag Cégkapun keresztül küldi meg a vállalkozásoknak.
 
A Cégkapura a türelmi időszak ellenére a gazdálkodó szervezetek jelentős többsége már átállt, így használatának bevezetése óta milliónyi kérdés merült fel. Rendkívül fontos a Cégkapu helyes használata, hiszen a rendszeren keresztül folytatott kommunikáció teljes egészében kiváltja a hagyományos, papír alapú levelezést. 

Biztos tudást szerezne a januártól kötelező Cégkapu használatát illetően? 


Vegyen részt gyakorlati, online Cégkapu szemináriumunkon 2019. január 9-én

Szakértőnk:
Ruszin Zsolt, a MKOE alelnöke, könyvvizsgáló, bejegyzett adószakértő, igazságügyi adó- és járulékszakértő, szakoktató


 

Adópraxis (2018-12-27)

Adózási Módszertani Szemle + Adópraxis előfizetés megrendelése

Rendelje meg az Adózási Módszertani Szemle és az adopraxis.hu digitális tudástár szolgáltatásunkat!