Ez a tartalom 1059 napja jelent meg, lehetséges, hogy az itt szereplő információk már nem aktuálisak.
Önnek válogatott legfrissebb tartalmainkat személyes kezdőlapján mindig elérheti.

Székhelyszolgáltatás igénybevételének bejelentése

2020. 03. 13.

Az adóhatósági ellenőrzések tapasztalata szerint jellemző, hogy a székhelyszolgáltatást igénybe vevő vállalkozások elmulasztják ezt a tényt az állami adóhatóságnál bejelenteni. Erre tekintettel az adóhatóság tájékoztatóban hívta fel a figyelmet e kötelezettségre.

Az adózás rendjéről szóló törvény szerint a székhelyszolgáltatás igénybevételét be kell jelenteni

Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. számú törvény 1. sz. melléklet 1.7. pontja szerint székhelyszolgáltatás igénybevétele esetén az állami adó- és vámhatósághoz be kell jelenteni a székhelyszolgáltató elnevezését, székhelyét, adószámát, e jogviszony keletkezésének – és határozott idejű jogviszony esetén – megszűnésének időpontját.

A székhelyszolgáltatásra vonatkozó bejelentési kötelezettség azokra az esetekre vonatkozik, ha:
–    a székhelyszolgáltatási jogviszony 2017. január 1-jét követően jött létre (függetlenül attól, hogy újonnan alakult vagy már működő ügyfél vesz igénybe székhelyszolgáltatást), vagy
–    a korábban létrejött székhelyszolgáltatási jogviszony 2017 január 1-jét követően módosult.

Az egyéni vállalkozóknak a székhelyszolgáltatás igénybevételének bejelentését a NAV-hoz való bejelentkezéssel egyidejűleg kell írásban megtenniük.

A cégbíróságon keresztül bejelentkező adózóknak pedig a bejelentkezés napjától számított 15 napon belül a NAV-nál közvetlenül is be kell jelenteniük írásban a székhelyszolgáltatás igénybevételét.

A bejelentés, változásbejelentés a 20T101E, illetve a 20T201T adatlapokon tehető meg.

 

 

Adópraxis (2020-03-13)