Mielőtt a kérdésre rátérnénk: az érintettek akár most is regisztrálhatnak az Ügyfélkapu+-ra, viszont a regisztráció után a felhasználó már nem fog tudni belépni a régi ügyfélkapus bejelentkezéssel, hacsak nem törli az Ügyfélkapu+-t.
Ebben az esetben nem fog tudni belépni olyan felületekre, amelyekre eddig a régi Ügyfélkapuval lépett be.
A vonatkozó NAV állásfoglalás a következő iránymutatásokat adja:
Az Ügyfélkapu+ lehetőség csak 2025-ig marad elérhető; 2026-tól kezdve csak DÁP-pal lehetséges majd elektronikus úton ügyet intézni (magyar állampolgároknak).
2025. január 16. után is lehetséges lesz Ügyfélkaput regisztrálni, illetve Ügyfélkapu+ szolgáltatást aktiválni.
A kétfaktoros azonosítás lényege az, hogy a bejelentkező személynél közvetlenül található meg a hitelesítő kód. A hitelesítő alkalmazás 30 másodpercenként generál új kódot, ami független az adott időzónától.
A DÁP előregisztrációt elektronikus úton is intézhetik a (2021. 06. 23.-a után kiállított) személyazonosító igazolványa, illetve annak PIN-kódjának segítségével. Ehhez be kell olvasni a kártya hátoldalát, majd meg kell adnia a személyi igazolványhoz tartozó 5 vagy 6 jegyű PIN kódot. Sikeres előregisztráció esetén kicsit várni kell. Ha értesítést kap az előregisztráció elfogadásáról (push up üzenetben), akkor a véglegesítheti azt, az adatkezelési tájékoztató elfogadásával.
Ami a jelenleg (október 31.) érvényes tapasztalatok szerinti ehetőségeket illeti: Ha regisztráltunk az Ügyfékapu+-ra, és mellette a DÁP-ra is, jelenleg működik mindkettő egymás mellett. Viszont – a jelenleg rendelkezésre álló információk szerint – aki csak az Ügyfélkapu+-ra regisztrál és a DÁP-ra NEM, ő 2026. január 1-je után is fogja tudni használni az Ügyfélkapu+-t.
Az eddig beérkező és felhasználható információkat próbáltuk összefoglalni egy videóelőadás és egy 50 pontból álló kérdés-válasz összeállítás (GYIK) segítségével. Előfizetőink számára ezeket a segédleteket ajánljuk az igazodáshoz.
A közeljövőben folyamatosan frissített további útmutatókkal, ingyenesen letölthető különszámokkal és tanácsadó tartalmakkal fogjuk segíteni az eligazodást vállalkozók, bérszámfejtők, könyvelők, valamint másoknak könyvelő és bérszámfejtő szakemberek számára is.
Próbálja ki az Adópraxist és a Digitális Adókommentárt két hétig teljesen díjmentesen és győződjön meg azok előnyeiről:
Az email címére elküldtük a megerősítő levelet amivel aktiválhatja a fiókját.
Rendelje meg az Adózási Módszertani Szemle és az adopraxis.hu digitális tudástár szolgáltatásunk!
Az Adózási Módszertani Szemle egy gyakorlatias megközelítésű online adószakmai havilap, amely átfogóan követi az adózás világának változásait. Minden nagyobb adónem és több fontos témakör állandó rovatot kapott: Áfa, SZJA, Társasági adó, TB és nyugdíj, járulékok és bérszámfejtés, Kisadók, Helyi adók, Számvitel és adózás összefüggései, Munkaügy és adózás összefüggései.
Az Adópraxis.hu egy folyamatosan frissülő digitális tudástár. Az oldalon megtalálja az aktuális és archív Adózási Módszertani Szemle lapszámokat, kérdéseket tehet fel szakértőinknek, olvashatja az adójogszabályokat és rendeleteket. Korlátlanul használhatja a Digitális Adókommentárt, valamint a szakmai videótárban megtekintheti az aktualitásokra fókuszáló legsikeresebb szakmai napjaink videofelvételeit.
Éves előfizetéséhez az alábbi szolgáltatások járnak még:
Adja meg az email címét, és küldünk egy levelet, amellyel megadhatja új jelszavát.
Tanácsadóink vonalainak foglaltsága esetén ügyfélszolgálatunk fogadja hívását. Szakértőink haladéktalanul, de legkésőbb hat munkaórán belül visszahívják. Szükség esetén ügyfélszolgálati kollégánkkal az Ön számára megfelelő időpontra kérhet visszahívást.
Gyorshírek és magyarázatok az adózási eljárásjog új szabályairól