Ez a tartalom 1560 napja jelent meg, lehetséges, hogy az itt szereplő információk már nem aktuálisak.
Önnek válogatott legfrissebb tartalmainkat személyes kezdőlapján mindig elérheti.
Bejelentkezés a NÉBIH EUTR hatósági nyilvántartási rendszerébe
A faanyag kereskedelmi tevékenység végzés megkezdése előtt elektronikus úton be kell jelentkezni a NÉBIH EUTR hatósági nyilvántartási rendszerébe. Ez az alábbi linkre kattintva tehető meg: https://upr.nebih.gov.hu/login
A bejelentkezéshez saját Ügyfélkapuval kell rendelkezni.
Egyes tevékenységek vagy összetett tevékenységi rendszer esetén felmerülhetnek kérdések azzal kapcsolatban, hogy egyáltalán bejelentésre kötelezett tevékenységről van-e szó, és amennyiben igen, azt milyen tevékenységi körhöz kell sorolni.
A választható tevékenységek és fatermékek listája, kapcsolata az alábbi cikkben és táblázatban található: https://portal.nebih.gov.hu/hu/-/az-eutr-termekek-es-tevekenysegi-korok-bejelentese-a-hatosagi-nyilvantartasi-rendszerbez
Cégek esetében, ill. amennyiben magánszemélynél meghatalmazott jár el, először a meghatalmazást kell elkészíteni és postán beküldeni a megadott címre, majd annak visszaigazolása után (a beérkezést követő 1-2 munkanap) tudja a meghatalmazott személy a regisztrációt elvégezni.
A regisztrációs adatok beküldését követően 1-2 munkanapon belül a NÉBIH elektronikus levélben visszaigazolást küld, amely tartalmazza az EUTR technikai azonosító számot is. Az EUTR technikai azonosító számot ezt követően a faanyag kereskedelmi tevékenység során használni kell.
A regisztrációt azon erdőgazdálkodóknak nem szükséges elvégezniük, akik csak a saját erdőgazdálkodásuk alatt álló erdőből kitermelt erdei faválasztékot értékesítik Magyarországon belül.
Szállítójegy használati kötelezettség, tűzifa vásárlói tájékoztató
Amennyiben Ön erdei faválasztékot (hengeres fa, tűzifa, faapríték) vásárol és ad el, ezek szállításához minden esetben szállítmányonként külön kitöltött, szigorú számadású szállítójegyet kell kiállítani. Ez a dokumentum igazolja a faanyag jogszerű eredetét, amennyiben azt a jogszabályoknak megfelelően töltik ki a szállítmány vonatkozásában.
Szigorú számadású szállítójegyet a nyomtatvány boltokban lehet vásárolni számla ellenében, az adóazonosító jel vagy adószám megadásával. E nyomtatványokról – a számlatömbökhöz hasonlóan – szigorú számadású nyomtatványok nyilvántartását is vezetni kell, amelyekhez a formanyomtatvány szintén beszerezhető a nyomtatványboltokban.
Ezen felül a szigorú számadású szállítójegy nyomtatványtömbök használatának megkezdését és azok falhasználásának befejezését elektronikusan haladéktalanul be kell jelenteni a NÉBIH honlapján az érintett nyomtatványsorszámok és a kezdés, valamint a befejezés dátumának megadásával.
Ez a kötelezettség itt teljesíthető: http://eutrnyomtatvany.nebih.gov.hu/index.php/464412?lang=hu=
Minden tűzifára kiállított szállítójegy mellé a fogyasztók részére tűzifa vásárlói tájékoztatót kell adni, amelyet letölthető és kinyomtatható az alábbi helyről: https://portal.nebih.gov.hu/documents/22070/739733/T%C5%B1zifav%C3%A1s%C3%A1rl%C3%A1si+t%C3%A1j%C3%A9koztat%C3%B3+20160809.pdf/d2d1043a-b86c-45a0-8f04-7e8e9d3426d4
A faanyag nyomon követéséhez szükséges nyilvántartások
A fatermékek kereskedelmi forgalomban történő nyomon követéséhez, ezáltal az illegális eredetű fatermékek kiszűréséhez olyan naprakész nyilvántartást kell vezetni minden telephelye vonatkozásában, amelyből egyértelműen megállapítható, hogy kitől, milyen faterméket vásárolt, azt milyen formában dolgozta fel, mennyi faterméket tárol a telephelyén, illetve milyen fatermékeket és kinek adott el. A nyilvántartás alapja a fenti fatermék-mozgásokat, tárolást, átalakítást igazoló dokumentumok, valamint szükség szerint e folyamatok és dokumentumok kapcsolatának szöveges ismertetése.
Fontos, hogy minden beszerzett, illetve vásárolt fatermékekhez szerezze be az eredetet, nyomon követhetőséget igazoló dokumentumokat (szállítójegy, számla stb.). Emellett minden esetben győződjön meg arról, hogy regisztrált faanyag kereskedelmi lánc szereplőtől vásárol, ill. kereskedelmi mennyiséget csak ilyen személynek értékesítsen.
Fontos, hogyha az egyes folyamatok során a fatermékek mennyisége, minősége, a fatermék tulajdonsága és megnevezése változik, vagy más mértékegységben történik a vétel és az eladás, akkor az ezekhez kapcsolódó átváltási tényezőket is meg kell határozni.
Fontos továbbá az is, hogy amennyiben egy telephelyen más tulajdonában álló fatermék is található, azon kívül, hogy azt jól elkülönítetten szükséges tárolni, a nyilvántartásokban is a saját kereskedelmi tevékenységet szolgáló fatermékektől jól elkülöníthetően kell feltüntetni a fatermék tulajdonosának, rendelkezni jogosultjának adataival együtt.
A fentiekben részletezett alapvető fontosságú információkon túl további, témakörök szerint rendszerezett információt talál az alábbi oldalon: https://portal.nebih.gov.hu/hu/eutr-szakmai
(NÉBIH)
Próbálja ki az Adópraxist és a Digitális Adókommentárt két hétig teljesen díjmentesen és győződjön meg azok előnyeiről:
Az email címére elküldtük a megerősítő levelet amivel aktiválhatja a fiókját.
Rendelje meg az Adózási Módszertani Szemle és az adopraxis.hu digitális tudástár szolgáltatásunk!
Az Adózási Módszertani Szemle egy gyakorlatias megközelítésű online adószakmai havilap, amely átfogóan követi az adózás világának változásait. Minden nagyobb adónem és több fontos témakör állandó rovatot kapott: Áfa, SZJA, Társasági adó, TB és nyugdíj, járulékok és bérszámfejtés, Kisadók, Helyi adók, Számvitel és adózás összefüggései, Munkaügy és adózás összefüggései.
Az Adópraxis.hu egy folyamatosan frissülő digitális tudástár. Az oldalon megtalálja az aktuális és archív Adózási Módszertani Szemle lapszámokat, kérdéseket tehet fel szakértőinknek, olvashatja az adójogszabályokat és rendeleteket. Korlátlanul használhatja a Digitális Adókommentárt, valamint a szakmai videótárban megtekintheti az aktualitásokra fókuszáló legsikeresebb szakmai napjaink videofelvételeit.
Éves előfizetéséhez az alábbi szolgáltatások járnak még:
Adja meg az email címét, és küldünk egy levelet, amellyel megadhatja új jelszavát.
Tanácsadóink vonalainak foglaltsága esetén ügyfélszolgálatunk fogadja hívását. Szakértőink haladéktalanul, de legkésőbb hat munkaórán belül visszahívják. Szükség esetén ügyfélszolgálati kollégánkkal az Ön számára megfelelő időpontra kérhet visszahívást.
Gyorshírek és magyarázatok az adózási eljárásjog új szabályairól