Ez a tartalom 690 napja jelent meg, lehetséges, hogy az itt szereplő információk már nem aktuálisak.
Önnek válogatott legfrissebb tartalmainkat személyes kezdőlapján mindig elérheti.
A szivarsarok szolgáltatás lényege, hogy „szivarkínálók” a szivarokról és szivarozásról részletes tájékoztatást nyújtanak az érdeklődőknek, valamint szivarral kínálják őket. A szolgáltatásért a a megbízó fizet, a szivarozó magánszemélyeknek a szolgáltatás és a szivarfogyasztás is ingyenes. Legtöbbször nagyobb céges partykról van szó, ahol a rendezvényszervező cég megbízója vagy közvetlenül a partyt adó cég, vagy egy köztes rendezvényszervező cég, de magánszemély megbízó is előfordulhat pl. egy születésnapi rendezvényen.
A személyi jövedelemadóról szóló törvény 1. számú mellékletének 8.14. pontja szerint a nem pénzben kapott juttatások közül adómentes az üzletpolitikai (reklám) céllal magánszemélyek széles körében nyilvánosan meghirdetett kampány keretében, a juttatás feltételének – ha az nem vetélkedő, nem verseny és nem a szerencsejátékok szervezéséről szóló törvény hatálya alá tartozó sorsolás eredménye – megfelelő magánszemély számára adott árengedmény, visszatérítés vagy áru, szolgáltatás vásárlásához kapcsolódó más kedvezmény, ideértve, ha az – megjelenési formájától függetlenül – árura vagy szolgáltatásra váltható érték.
A meghatározásból levezethető, hogy az adómentes üzletpolitikai célból adott juttatásnak több feltétele van:
a) nem pénzt adnak juttatásként,
b) üzletpolitikai célból adják,
c) magánszemélyek számára egy nagyobb kört érintően nyújtják,
d) nyilvánosan meghirdetett módon,
e) értékesítéshez kötődik a juttatás,
f) nem lehet vetélkedő vagy verseny díja, illetve sorsolás eredménye az ajándék.
Amennyiben a juttatás ezen feltételek mindegyikének nem felel meg, akkor nem beszélhetünk adómentes juttatásról. Fontos tudni, hogy csak a magánszemély vásárló kaphat adómentesen üzletpolitikai célú ajándékot.
Amikor a nyeremény nem adómentes, nem üzleti ajándék és nem tartozik a szerencsejáték szervezéséről szóló törvény hatálya alá sem, de üzletpolitikai, reklám célú juttatás, akkor az egyes meghatározott juttatásra vonatkozó szabályok az irányadók. Ide tartozik például az a promóciós játék, amikor a nyeremény nem vásárláshoz kapcsolódik, hanem a cég vagy egy termék/szolgáltatás népszerűsítését szolgálja. [Szja tv. 70. § (6) bekezdés d) pontja]
Próbálja ki az Adópraxist és a Digitális Adókommentárt két hétig teljesen díjmentesen és győződjön meg azok előnyeiről:
Az email címére elküldtük a megerősítő levelet amivel aktiválhatja a fiókját.
Rendelje meg az Adózási Módszertani Szemle és az adopraxis.hu digitális tudástár szolgáltatásunk!
Az Adózási Módszertani Szemle egy gyakorlatias megközelítésű online adószakmai havilap, amely átfogóan követi az adózás világának változásait. Minden nagyobb adónem és több fontos témakör állandó rovatot kapott: Áfa, SZJA, Társasági adó, TB és nyugdíj, járulékok és bérszámfejtés, Kisadók, Helyi adók, Számvitel és adózás összefüggései, Munkaügy és adózás összefüggései.
Az Adópraxis.hu egy folyamatosan frissülő digitális tudástár. Az oldalon megtalálja az aktuális és archív Adózási Módszertani Szemle lapszámokat, kérdéseket tehet fel szakértőinknek, olvashatja az adójogszabályokat és rendeleteket. Korlátlanul használhatja a Digitális Adókommentárt, valamint a szakmai videótárban megtekintheti az aktualitásokra fókuszáló legsikeresebb szakmai napjaink videofelvételeit.
Éves előfizetéséhez az alábbi szolgáltatások járnak még:
Adja meg az email címét, és küldünk egy levelet, amellyel megadhatja új jelszavát.
Tanácsadóink vonalainak foglaltsága esetén ügyfélszolgálatunk fogadja hívását. Szakértőink haladéktalanul, de legkésőbb hat munkaórán belül visszahívják. Szükség esetén ügyfélszolgálati kollégánkkal az Ön számára megfelelő időpontra kérhet visszahívást.
Gyorshírek és magyarázatok az adózási eljárásjog új szabályairól