Nem meglepő módon számos kérdés felmerült az elmúlt hetekben az Ügyfélkapu+ és a DÁP regisztrációval összefüggésben a könyvelői folyamatokkal kapcsolatban. Ezekből a legfontosabbak:
Ha az ügyfél nem regisztrál az Ügyfélkapu+-ra, attól még a meghatalmazott könyvelő be tudja küldeni az ügyfél bevallását?
Igen, nincs jelentősége, hogy az ügyfél regisztrált-e az Ügyfélkapu+-ra, attól a meghatalmazott könyvelő saját Ügyfélkapu+ segítségével be tudja küldeni az ügyfél bevallásait.
Ha az ügyfélnek DÁP-ja van, attól a könyvelő be tudja küldeni Ügyfélkapu+-szal a bevallást?
Igen, ha a könyvelőnek van meghatalmazása az ügyfélre.
Mit tud tenni a könyvelő, ha az ügyfélnek a webes ügysegéden kell beállítani valamit?
Többféle lehetőség létezik. Az egyik, hogy az ügyfél személyesen felkeresi a könyvelőt és együtt megcsinálják a beállítást.
A másik, hogy maga az ügyfél készíti el a bejelentést a könyvelő tájékoztatása alapján.
A következő, hogy távoli eléréssel az ügyfél „beengedi” a könyvelőt a saját számítógépébe (pl Anydesk programmal), az ügyfél belép a webes ügysegédre a kódjával, és a könyvelő lekattintja a szükséges beállításokat.
Továbbá megoldható úgy is, hogy az ügyfél a regisztráció során lementett QR kódját elküldi a könyvelőnek, a könyvelő ezt a QR kódot beolvassa a saját hitelesítő alkalmazásába, és így mind az ügyfél, mind a könyvelő eszközén ugyanaz a kód lesz. Ezzel sérül a biztonság, igen. De ha a művelet után az ügyfél megváltoztatja az ügyfélkapus jelszavát, akkor a könyvelő csak a kód birtokában nem tud belépni az ügyfél bejelentkezésével.
Egy ügyfélkapus jogosultsággal egyszerre, egy időben több helyről is be lehet lépni majd?
Elvileg igen, gyakorlatilag vannak olyan hitelesítő alkalmazások, amelyek „nem szeretik” ezt a megoldást.
Ha a magánszemélynek az ügyfélkapu azonosító után a saját e-mail címem van megadva, mi a teendőm?
A vállalkozó e-mail címe legyen megadva, a könyvelőnek pedig legyen meghatalmazása a vállalkozóra.
ÁNYK-ban mit kell beállítani Ügyfélkapu+ regisztráció után?
Ha az ANYK-n a Csoportos beküldésen keresztül küldöm be a bevallásokat, mindegyikhez másik kódot fog kérni?
Kell-e új meghatalmazást készíteni az Ügyfélkapu+ miatt?
ÁNYK-ban lehet DÁP-pal bevallást beküldeni?
ONYA-ban lehet DÁP-pal bevallást beküldeni?
Könyvelőirodáknál hogyan lehet megoldani a hitelesítő kód elérését, ha a vezető könyvelő ügyfélkapus belépését használták a dolgozók a bevallások elküldésére, egyéb hivatali oldalak elérésére?
Valamennyi feltett kérdére adott válasz érdekli? Előfordulhat, hogy még nem töltötte le „Ügyfélkapu+, DÁP” – különszámunk gyakran ismételt kérdések (GYIK) melléklettel kiegészített változatát?
Itt azonnal olvashatja a kiadványt az 50 kérdés-választ tartalmazó GYIK-melléklettel együtt.
Már 8000 érdeklődő vette igénybe a mintegy 100 képernyőképet és applikációs segédletet tartalmazó ingyenes útmutatónkat. Még több mint egy hétig ezt Ön is megteheti.
Kövesse figyelemmel hírleveleinket! Január 15-éig folyamatosan jelentkezünk új tartalmakkal, segédletekkel és különszámunk további frissítéseivel.
Próbálja ki az Adópraxist és a Digitális Adókommentárt két hétig teljesen díjmentesen és győződjön meg azok előnyeiről:
Az email címére elküldtük a megerősítő levelet amivel aktiválhatja a fiókját.
Rendelje meg az Adózási Módszertani Szemle és az adopraxis.hu digitális tudástár szolgáltatásunk!
Az Adózási Módszertani Szemle egy gyakorlatias megközelítésű online adószakmai havilap, amely átfogóan követi az adózás világának változásait. Minden nagyobb adónem és több fontos témakör állandó rovatot kapott: Áfa, SZJA, Társasági adó, TB és nyugdíj, járulékok és bérszámfejtés, Kisadók, Helyi adók, Számvitel és adózás összefüggései, Munkaügy és adózás összefüggései.
Az Adópraxis.hu egy folyamatosan frissülő digitális tudástár. Az oldalon megtalálja az aktuális és archív Adózási Módszertani Szemle lapszámokat, kérdéseket tehet fel szakértőinknek, olvashatja az adójogszabályokat és rendeleteket. Korlátlanul használhatja a Digitális Adókommentárt, valamint a szakmai videótárban megtekintheti az aktualitásokra fókuszáló legsikeresebb szakmai napjaink videofelvételeit.
Éves előfizetéséhez az alábbi szolgáltatások járnak még:
Adja meg az email címét, és küldünk egy levelet, amellyel megadhatja új jelszavát.
Tanácsadóink vonalainak foglaltsága esetén ügyfélszolgálatunk fogadja hívását. Szakértőink haladéktalanul, de legkésőbb hat munkaórán belül visszahívják. Szükség esetén ügyfélszolgálati kollégánkkal az Ön számára megfelelő időpontra kérhet visszahívást.
Gyorshírek és magyarázatok az adózási eljárásjog új szabályairól