Változott az eBEV-nyugták kézbesítése

Az adóhatóság tájékoztatása szerint módosult a benyújtott elektronikus űrlapokkal kapcsolatos elfogadó, elutasító eBEV-nyugták kézbesítése.

Ez a tartalom 2276 napja jelent meg, lehetséges, hogy az itt szereplő információk már nem aktuálisak.

Erről a témáról 2025-11-24 írtunk FRISS INFORMÁCIÓKAT:

Az elektronikus számlázás jogi és gyakorlati alapjai
Szerző: Adópraxis

A korábbi években az ügyfelek kérésére azt a gyakorlatot alakította ki az adóhivatal, hogy amennyiben az eBEV rendszer által küldött elfogadó/elutasító nyugta „értesítés”, akkor a bizonylat befogadásáról vagy elutasításáról szóló értesítést a benyújtó személyen kívül valamennyi, a NAV képviseleti nyilvántartása alapján eljárni jogosult személy megkapta, meghatalmazottak és törvényes képviselők egyaránt. Ez a rendszer azzal az előnnyel járt, hogy egy esetleges elutasítás esetén nemcsak a benyújtó személy, hanem bármely más arra jogosult tudomást szerezhetett pl. a fel nem dolgozott bevallásról, és intézkedni tudott.

Tekintettel az adatvédelmi elvek szigorítására a NAV módosította a benyújtott elektronikus űrlapokkal kapcsolatban az eBEV rendszer által küldött nyugták (elfogadó, elutasító, stb.) kézbesítését.

A korábbi gyakorlattól eltérően – amikor valamennyi, az adott ügyben vagy elektronikus űrlappal kapcsolatban eljárni jogosult képviselő, illetve meghatalmazott kapott nyugtát – a jövőben kizárólag a benyújtó személy kap visszaigazoló nyugtát az űrlap benyújtása során használt tárhelyen keresztül.